• Druhý výukový blok pro děti s autismem

    15.02.2016

    Dne 13. února 2016 proběhla druhá lekce projektu Autisté vs. Věda, na Vysoké škole báňské. Výuka probíhala opět se stavebnicí, ovšem tentokrát měly děti za úkol postavit tank. Jako motivace opět posloužil slíbený závod na konci, který probíhal tak, že byly dva tanky umístěny na kartonový kruh, a který jako první protivníka vytlačil z „bojiště“, ten vyhrál. Tanky se pohybovaly pomocí senzoru pohybu a každý byl svým způsobem jedinečný, protože  stavebnice je vytvořena tak, aby děti mohly plně uplatnit svou fantazii. Je totiž mnoho způsobů, jak ji lze složit.

    Druhá část programu probíhala ve výukové místnosti, kde bylo pro děti přichystáno několik fyzikálních pokusů, které si mohly vyzkoušet.
    Druhá lekce dopadla velmi dobře a děti si ji, dle mého názoru, užily stejně, jako tu první. Doufám, že následující lekce budou stejně zdařilé.

    Hana Mužná

  • První výukový blok pro děti s autismem

    15.02.2016

    Dne 30. ledna 2016 proběhla první lekce projektu Autisté vs. Věda, na Vysoké škole báňské. Poté co jsme se s dětmi přesunuli do učebny, kde výuka probíhala, dostal každý chlapec svou stavebnici a mohlo se začít. Lektoři Tomáš a Lucie, kteří dostali děti na starost, byli velmi vstřícní a trpěliví. Děti okamžitě stavebnice nadchla, také kvůli motivaci – slíbeným závodům na konci výuky.

    Po krátké pauze na svačinu následovala druhá část, ve které se děti učily programovat postaveného robota. Po tomto nelehkém úkolu, který všichni bravurně zvládli, následoval slíbený závod.

    První lekce, dle mého názoru, dopadla velmi dobře a děti si ji myslím užily. :)

    Hana Mužná